Digitaalinen markkinointi

Sisällöntuotannon merkitys

Digitaalinen markkinointi rakentuu käytännössä hyvin pitkälti sisällöntuotannon ympärille. Sisällöntuotanto tarkoittaa kaikkea yrityksen tuottamaa sisältöä eli kuvia, tekstejä, videoita ja ääntä eri kanavissa kuten verkkosivuilla, blogeissa sekä sosiaalisen median kanavissa. Sisällöntuotannon tarkoituksena on jakaa asiakkaalle hyödyllistä tietoa, luoda yritykselle lisäarvoa ja saada yrityksen verkkosivua nousemaan Googlen hakutuloksissa.

Blogit mukana kasvussa

Blogin kirjoittaminen on yksi erinomainen keino luoda sisältöä, ja se onkin nykyään yksi tärkeä osa yritysten markkinointia. Bloggaaminen on mm. kustannustehokas keino luoda kontakteja potentiaalisiin asiakkaisiin ja tuoda esille yrityksen asiantuntijuutta. Mutta, mistä löytää aikaa blogi-kirjoituksille? Me autamme onneksi tarvittaessa siinä ongelmassa!

Blogi kasvattaa huomattavasti yrityksen näkyvyyttä internetin ihmeellisessä maailmassa: hakukonenäkyvyys paranee ja näin ollen yrityksellä on mahdollisuus saada enemmän potentiaalisia asiakkaita sivuilleen. Hakukonenäkyvyyteen nimittäin vaikuttaa mm. sisällön aktiivinen päivitys, ja juuri tähän tarkoitukseen bloggaaminen on loistava keino nousta Googlen arvostukseen sivustona.

Myös kohderyhmän palvelemiseen bloggaus soveltuu mainiosti, sillä mielenkiintoinen ja hyödyllinen sisältö kiinnostaa varmasti potentiaalisia asiakkaita, kun he tekevät valintaansa siitä, keneltä ostaa palveluita. Ja, mikä parasta, kiinnostuneet asiakkaat viihtyvät sivustolla pidempään ja tämäkin kasvattaa myös osaltaan hakukonenäkyvyyttä!

Facebook-markkinointi

Markkinointi sosiaalisessa mediassa on nykypäivää ja yksi loistava alusta tähän on Facebook. Facebook on käytössä valtaosalla ihmisistä, ja sieltä voikin löytää helposti potentiaalisia asiakkaita. Facebook-mainonta ei kuitenkaan ole tehty niin helpoksi kuin voisi kuvitella, mutta me olemme onneksi perehtyneet niihin koukeroihin, jotta sinä ja yrityksesi voisitte löytää mahdollisimman kattavasti uusia, potentiaalisia asiakkaita!

Lähtökohtaisesti on tärkeää ymmärtää, että Facebook perustuu algoritmiin. Algoritmi siis käytännössä seuraa jokaisen käyttäjän toimintaa ja tarjoaa toiminnan perusteella sisältöjä. Eli näet niiden henkilöiden ja yritysten julkaisuja, joiden julkaisuihin tyypillisesti reagoit, näet keskimääräisesti enemmän kuvia, mikäli reagoit ja katselet lähtökohtaisesti enemmän kuvia kuin videoita, mutta myös julkaisun suosio vaikuttaa näkemääsi sisältöön, onko julkaisu yleisesti ottaen ollut suosittu Facebookissa vai ei.

Facebook-mainonta on oivallinen keino mm. silloin, jos haluat mainostaa tuotetta tai palvelua vain paikallisesti. Tämä toimii erityisen hyvin harvasti asutussa Suomessamme, kun voimme helposti määritellä alueet, missä haluamme mainontaa tapahtuvan. Myös mm. tietyn ryhmän ihmisten etsiminen on helppoa, jos kyseessä on pienen kohderyhmän käyttämä tuote tai palvelu.

Kun yrityksen Facebook-sivut ovat mainonnan ja ulkoasun puolesta kunnossa, asiakkaat eksyvät myös helpommin yrityksen verkkosivuille sekä myös mahdolliseen kivijalkaan! Eli päästään haluamaamme pisteeseen eli askeleen lähemmäksi liiketoiminnallisten tavoitteiden saavuttamista!

Instagram-markkinointi

Instagram on Facebookin lisäksi loisto alusta markkinoinnille. Instagram on erityisesti nuorten sekä nuorten aikuisten suosiossa, joten yrityksillä on loistava mahdollisuus tavoittaa myös nämä kohderyhmät. Instagramin käytössä täytyy muistaa, että se on visuaalinen kanava, joten potentiaalisiin asiakkaisiin tehdään vaikutus näyttävillä kuvilla sekä videoilla. Facebook omistaa Instagramin ja ne käyttävät kumpikin samaa julkaisujärjestelmää mainoksissa, joten meidän, ja myös sinun, onneksi ei tarvitse opetella kummallekin alustalle omia kikkoja.

Erityisen tärkeää Instagram-markkinoinnissa on laadun tekeminen. Panosta erityisesti kuvien laatuun, mutta älä unohda tekstejä. Pyri käyttämään omia kuvia, sillä niillä luodaan sitä aitoa oikeaa aitoutta! Äläkä unohda hashtageja, sillä niilläkin löytää potentiaalisia asiakkaita tilille.

Instagramin Stories -osio kannattaa ottaa oikeasti aktiivisesti haltuun, mikäli se on mitenkään mahdollista. Storiesilla, tai puhekielessä stooreilla, saat helposti luotua yrityksellesi inhimilliset ”kasvot”. Ihmisiä todella kiinnostaa, mitä kulissien takana oikeasti tapahtuu!

Sujahtiko sormi suuhun miettiessä laadukasta sisältöä, tietyllä teemalla? Me osaamme auttaa tarvittaessa tässäkin ongelmassa!